Ujian itu Cinta.

By The KehalusanKelembutan - 01:45:00

Bismillahirahmanirahim.


 Facebook


Entah mengapa saat berbicara 
yang namanya ujian,
selalu buat hati aku mekar,

Ujian,
melemahkan  mestinya tidak bagi yang sedar,
sedar ujian itu cinta.

Permulaan itu,
aku juga tak mengerti 
mengapa ada yang namanya ujian.

Pada mula aku pun bingung ,
bagaimana mahu menghadapi yang namanya ujian ni.


Kini,
Bila diuji,
walau susah, walau menitis air mata,
cuba didik hati, walau tahu payah,

Allah cinta, Allah sayang
Sapu air mata, senyum , yakin.
Allah takkan sia sia kan kita.

Instagram


**nota ckk: Dengar radio IKIM santai malam pasal Ujian.
          mungkin ada artikel baru yang bakal ditulis sebab macam dah lama tak menulis artikel
         .Doakan 

  • Share:

You Might Also Like

48 comments

  1. Asalam TKK.ujian untuk kita mantapkan iman dan keyakinan padaNya. Dalam mecari redhaNya di Dunia dan di akhirat.amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam betul, memantapkan iman kita sebenarnya, Allah dah sebut dalam KalamNYa. Aamiin

      Delete
  2. betul tu cik yana.. Ujian tu tanda Allah sayang kat kita sebagai hambanya... great sharing.. thanks.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, sekadar berkongsi "pengalaman".

      Delete
  3. Jika kita tahu apa yg menanti kita di akhir setiap ujian, pasti kita tidak kisah diuji :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, malah makin positive tika menghadapi ujian:)

      Delete
    2. Tapi itulah, kadang2 apabila kita sedang diduga, kita terus rasa sakit. Kita lupa rasa manis yang bakal kita cicip di hujung nanti :)

      Delete
    3. betul kak, hakikatnya kita ni manusia, memang akan merasa sakit lalu mengeluh, tapi insyaAllah moga moga Allah cepat cepat buka mata hati kita untuk lihat keindahanya

      Delete
  4. Nak tulis artikel baru? Mudah2an dikurniakan idea yg tak putus :)

    ReplyDelete
  5. menarik perkongsian TKK Alhamdulillah, kak ana singgah dan follow sini #229, salam ukhuwah dari anajingga.com :)

    ReplyDelete
  6. betol setuju dgn CKK... ujian tuh mmg tanda Allah masih peduli pada kita... deep maksud nya kann... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, "deep" tu makna Allah gerakkan hati untuk faham.indahnya ujian

      Delete
  7. ujian itu kemanisan.. mungkin pahit pada awalnya, namun di akhirnya manis jika kita terus bersabar..

    ReplyDelete
  8. Macam-macam cara kita diuji kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. BEtul namun tujuan nya utk bawa kita kembali pada Allah

      Delete
  9. jgn sedih jika di beri ujian kerana Allah akan uji orang yang dia sayang

    ReplyDelete
  10. like a rainbow that comes after rain :)

    ReplyDelete
  11. Ujian tu adalah kehidupan. Tanpa ia sunyilah hidup ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul , kak orang tak berwarna gitu kehidupan kan :)

      Delete
  12. Bukan Cinta namanya tanpa Ujian :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah setiap cinta pasti diuji nak tengok tabah ke tidak , ye idok? heheh :)

      Delete
  13. Allah uji tanda Allah masih ingat kita... Kan TKK :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah uji setakat kita mampu. Makin besar ujian maknanya kita nie kuat. Alhamdulillah :')

      Delete
  14. Salam mesra dear. Jemput join segmen giveaway CN ye : http://www.cekgunorazimah.com/2015/10/giveaway-cinta-by-cn.html

    ReplyDelete
  15. Ujian tanda Allah ingat dan sayan pada kita...usah bersedih di atas setiap ujian...

    ReplyDelete
  16. terus terang terasa sedap tul membaca kata2 ini..inilah antara kelebihan blogger TKK ni halus mulus budi bahasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua nya datang dari Allah,, setiap yang tertulis disini suatu berjalan hidup blogger TKK , Aamiin moga moga , cikgu

      Delete
  17. tanda Allah masih sayangkan kita

    ReplyDelete