Wednesday, 4 November 2015

Mudahnya.

Busmilllahirahmanirahim.

Blog Aku Islam 


Mudahnya awak lupa,
Mudahnya awak senyum kembali,
Mudahnya awak terus positif.

Jawapan saya,
Hidup ni bukan hanya ada kau dan aku, 
selagi ada masa appreciate apa yang ada. 
Nak meratap dan meminta lagi pada manusia pastinya tidak. 
Kerana Yang Maha Kaya sentiasa ada memberi apa yang manusia
tak mampu beri.

Kenapa nak hukum kehidupan kita
hanya kerana seorang manusia.
Sedih dan kecewa hadapi dengan tenang 
kerana ia satu cinta dan ujian Allah yang barangkali 
akan bawa kau kembali pada tuhan kau.

No worries ok.
Apa yang hilang pada kau
Allah ganti yang jauh lebih baik. 
Ok dah. Senyum ok.

3Nov13
Dua tahun lalu Allah mengajar,
apa itu makna cinta sebenar apa aku.


nota ckk: rindu sangat nak menulisa dari hati, tentang perjalanan hati dibumi ilahi ini.kerana saat menulis tentangnya ibarat aku menulis tentang betapa nikmatnya berada dalam "UJIANMU" ya Allah.

37 comments:

  1. Sentiasa bersangka dengan baik dengan Allah. Allah knows the best.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul , tak mudah tapi lagi payah bila kita tak pernah usaha didik hati kita :)

      Delete
  2. Pelangi selepas hujan..manis nikmat setelah dugaan..subhanallah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, senyumlah ketika dirimu diuji kerana sentiasa ada yang peduli.

      Delete
  3. salam terjah dari sis JM..follow #26

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam, nanti yana pergi travel ke blog sis JM pulak.

      Delete
    2. Eh ehhh, sis JM dah sampai sinilah :)

      Delete
    3. dah mai dah . huhu. sis JM dah jumpa jalan ke sini

      Delete
    4. Bersedialah bina kubu, Yana. Sis JM datang selalu bawa bom tangan :)

      Delete
  4. setuju dgn Yan..x perlu nk stess kan...ingat Allah sentiasa ada kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul ^_^ mudahkan semuanya dengan doa dan doa :)

      Delete
    2. betul3x.... jadi ipin kejap... Allah senantiasa ad untuk hambaNya

      Delete
    3. Setuju, sedikitpun kita tidak akan terlepas daripada pandangan-Nya. So, kita hanya perlu yakin :)

      Delete
  5. teruskan melangkah dan keep positive dengan Allah dan diri sendiri :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bersangka baik dengan Allah kan... InshaaAllah ada sumber kekuatan disitu

      Delete
  6. alhamdulillahterjah sini..sayu membaca ..marilah selalu muhasabah diri dan pastikan ada keyakinan diri..tahnia selalu positif...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, masih berusaha untuk terus positif

      Delete
  7. Terpenting kita tak lupa Dia dimana pun itu kunci rahmatNya

    ReplyDelete
    Replies
    1. setuju.Ingatlah pada Allah nescaya Allah akan selalu ingat pada kita

      Delete
    2. betul sangat2x.. jangan lupa DIAlah Yang Maha Pemberi sesuatu..

      Delete
  8. "selagi ada masa appreciate apa yang ada". kekadang tu kita lupa nak bersyukur dan hargai dengan ap yg ad skrg. Itulah manusia selalu nak lebih...

    ReplyDelete
  9. Apa yg hilang, apa yg surut, apa yg kurang, Allah pasti akan gantikan dengan yg lebih baik.

    ReplyDelete
  10. Allah swt sentiasa bersama kita di saat suka dan duka..

    ReplyDelete
  11. kaknoor pun terjah jugak memalam ni, rupa nya dah lama follow U..
    ujian ALLAH tak sama pada setiap orang jadi redho lah di atas apa ketentuan nya hari ini, insya ALLAH suatu hari nanti pasti ada kemanisan di sebalik kedukaan hari ni kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu kak noor setiap ujian utk setiap org berbeza namun tujuan sama, bawa kembali pada Allah :)

      Delete
  12. Setiap yang berlaku ada hikmah.. Mungkin Allah sedang sediakan yang lebih baik kan... In shaa Allah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, Allah simpan suatu yang lebih cantik ^^

      Delete
  13. betul betul betul..
    6 thn mnanti cahaya mata, cukup tersentuh
    balik pada fitrah.. alhamdulillah.. redha seredhanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah , kan :)
      mesti ada hikmah, tgk now dah ada rania comel angat!

      Delete