Musim Bekwoh

By The KehalusanKelembutan - 11:08:00

Bismillahirahmanirahim.

Hujung tahun ni sangat sinonim dengan musim hujannya, begitu juga dengan musim kenduri kendara. Fuh

Facebook Kak Aby

Semalam saja dua majlis sahabat Diploma dari UITM dungun, rumate; Putri dan classmate; Kak Dila. Barakallahufik pada keduanya serta pasangan. Maaf yana tak dapat jelmakan diri atas sebab sebab yang sudah dinyatakan. Walaupun yana mendoakan dari jauh, suka tengok gambar Put ngan kak Dila.

Facebook Rahimah Fitrah

dan saya bila?
Bila saya minta alamat je, terus tanya nak buat apa , nak post kad eh. hahaha. sabor jelah budak budak ni.

**
dan saya tersenyum, Tahu "persediaan" tu penting, paling penting perasaan tu. Belajar kat Dungun pun dah homesick, tu baru 1jam setengah je dari rumah. Ni kan pulak, Masa depan yang tak tahu, dengan siapa , kat mana kan.

So chill, Janji Allah pasti.

[51:49] dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran Allah .

*Bekwoh= Kenduri (loghat ganu)

  • Share:

You Might Also Like

53 comments

  1. tengah musim orang kawin sekarang ni.... sakan lah makan nasi minyak...

    pstttt.. terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #20 dan blog ini tersenarai dalam http://www.mialiana.com/2015/11/senarai-url-blog-20.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. sakan sangat, huhu, terima kasih jugak kak mia

      Delete
  2. Muda lg liyana... melangkah jauh dulu. Balas dulu jasa mak ayah ye

    ReplyDelete
  3. blog cute... hehe...saja blogwalking

    http://najwazahid94.blogspot.my/

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih sudi singgah, blog entah pape ni.

      Delete
  4. Usaha...doa tawakkal...in sha Allah tiba masa seperti yang Allah tetapkan..ia berlaku juga..amin..

    ReplyDelete
  5. Kalau ada jodoh tak kemana..tunggu je..akan sampai waktunya,,Insyaallah..

    ReplyDelete
  6. salam...:) nice entry..:) biasa lah musim cuti sekolah memang lah musim kenduri kendara ni..sabar je la dengan soalan-soalan yang krik krik tu..:) kalau dulu syida selalu cakap kat orang bertanya tu " doakanlah mungkin doa awak yang Allah nak makbulkan dapat syida kawin dalam masa terdekat ni..:) hihi..

    apa-apa pun salam perkenalan..syida follower yang ke 271 di sini.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam, tulah yana pun jawab doakan.
      :)
      salam perkenalan ^^

      Delete
  7. zaman kenduri dan zaman kahwin muda jugak hewhew

    ReplyDelete
  8. Samalaa kita. Dapat jemputan lebih dari tiga pasangan untuk cuti sekolah ni. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gigih la nak attend lagi, terbaik bila majlis tu hari yang sama je. jenuh la

      Delete
  9. nih pesanan org2 tua., kawen ru sonok, nak jaga perkawenan tu yg x sonok., huhu2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul wak, walaupun saya tak kawen lagi, saya sependapat dengan wak . kawen tu buka sekadar lafaz , tapi satu tanggungjawab yang akan dipersoal kelak

      Delete
  10. hehe...biasalah tu kan
    soklan camtu memang sampai mati pun kuar
    dia cam tak habis kat situ aje...akan ada sambungan
    apapun bertabah lah ye =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak, memang tak akan habis , ada jelah yang nak ditanya huhu

      Delete
  11. Yana bila nak kawen. EH? wink2 nnt jgn lupa ajak kita ye.. heheee senegeri tu..
    Huhuuu.. better study dulu.. gapai cita-cita seblum kejar cinta

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh, hahaha, InsyaAllah .
      Study, kena sambung masters la gitu jawabnya. Masters belum ada dalam perancangan

      Delete
  12. hobi yg pelik tp bg cik en cool jugak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi cik en saya rasa tu lebih kepada "gurauan" sebab asyik kumpul hak orang je, hak kita entah bila

      Delete
  13. teringat pula etuza ada 4 jemputan kahwin ..kemarin 1 dah hadir beri hadiah ..pengantin happy dapat hadiah buah tangan..

    ReplyDelete
  14. Memang org malaysia ni suka sgt bab3 kawen ni. Kui3...
    Salam kenal. Singgah dari blog kak mia liana. :)
    Jemput singgah rumah http://kimchaa.blogspot.my

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam kenal . haah memang suka sangat, bab kawen dari dengan siapa orang mana, berapa hantaran huhuhu. jenuh nak jawab kan.

      okey nanti yana singgah

      Delete
  15. Replies
    1. Hahha, kak yana dah tak kisah KTC, tengok muka mak akak pun akak dah tak fikir pasal ni:)

      Delete
  16. cuti sekolah kan.. emmang ramai lah yang naik pelamin

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah musim tumpuan, kalau belah pantai timur ni tak banyak la sebab musim hujan kan

      Delete
  17. Replies
    1. haah setuju sangat tak masak la.. jawabnya:)

      Delete
  18. Baru tahu perkataan bekwoh tu :)

    ReplyDelete
  19. ramai yang kahwin masa cuti sekolah ni.. kak aiza pun kalau balik kampung kenduri saudara mesti mereka tanya bila, susah nak jawab.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa lah kak aiza, kita memang tak ada jawapan untuk tu kan, so kita memang kena banyak sabr :)

      Delete
  20. Amboi...ingat nak kawen dah ke dik..

    ReplyDelete
  21. Yana masih muda tak erlu risau eh

    ReplyDelete