Erti Syukur.

By The KehalusanKelembutan - 08:09:00

Bismillahirahmanirahim,

Musim tengkujuh dah bermula.

 "Allahumma Shoyyiban Na'fian" Ya Allah turunkanlah hujan yang bermanfaat 



"Apa yang Allah kasi kat kita itu adalah yang terbaik, sebab kalau Allah bagi lebih kat kita mungkin kita akan kufur pada nikmatNya"

"Allah tak bagi kita rezeki yang banyak, itu salah satu tanda Allah ni sayang kat kita, bila harta kita banyak, kita banyak tanggungjawab, boleh jadi tanggung jawab tu buat kita lalai pada suruhan Allah"

"Kita akan bersama dengan apa yang kita cintai ketika sakaratulmaut, kalau kita terlalu sayang kan harta, yang akan menemani kita ketika sakaratul maut harta..."


[2:172] Hai orang-orang yang beriman, makanlah di antara rezeki yang baik-baik yang Kami berikan kepadamu dan bersyukurlah kepada Allah, jika benar-benar hanya kepada-Nya kamu menyembah.

  • Share:

You Might Also Like

34 comments

  1. syukurlah dengan apa yang ALLAH SWT bagi :)

    ReplyDelete
  2. Asalam TKK..rezeki yang kita ada tu Allah beri pinjaman kita makan seketika..kita minta lagi dan itu WAJIB sangat kita bersyukr..terima kasih peringatan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam, betu Allah kasi pinjam kita ni kenalah pandai bersyukur, moga nanti Allah kasi pinjam lagi

      Delete
  3. syukurlah :) ada dlm buku syira ^_^
    EHEM ! SYIRA DAH KELUARKAN BUKU TAUU...HEE..JOM SUPPORT !
    ^_^ BUKU SERENITY BY SYIRA LOKMAN ! FREE POSTAGE DAN HADIAH MISTERI (TERHAD).
    Guna #serenitysyiralokman di fb, twitter dan ig untuk tengok teaser :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah syira nanti kita pergi tengok teaser ye.^^

      Delete
  4. kan... kekadang mmg kita lupa bersyukur dgn nimat yg kita rasai.. mungkin ni anatara ujin Allah supaya kita xjadi org yg kufur...

    ReplyDelete
  5. InsyaAllah sentiasa bersyukur dgn apa yg ada...belajar utk redha atas apa yg telah di tetapkan oleh NYA..
    salam perkenalan #268 :)

    ReplyDelete
  6. betul...Allah lebih tahu apa yang sangat terbaik untuk kitakan Yana..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah kak, kita ni perlu sangka baik je dengan Allah

      Delete
  7. As salam,Kak Sue singgah sini..

    tu la syukur dengan apa yang Allah beri setakat nie..

    ReplyDelete
  8. Btl. Sllu jgk terpikir cmtu. Kdng pikir npa hdup ni x mewah. Mngkin Allah tkut kita akn lalai dimasa hdpn. Wallahualam

    ReplyDelete
  9. Selalu syukur dengan nikmatt Allah.. dan selalu ingatkan diri.. rezeki kita Allah yang tentukan.. setiap org ada rezeki masing2 :)

    ReplyDelete
  10. Setuju. Apa yang Allah kurniakan dan anugerahkan buat kita,..itu yang terbaik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan,kita ni kena belajar bersangka baik denganNya

      Delete
  11. Allahuakbar.. Setuju.. Huhu.. Semoga kita semua hd org yang bersyukur.. Ameenn..

    Salam kenal sis..

    ReplyDelete
  12. datang lagi si..risau banyak hutang padaNya...

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum...

    Bercakap tentang rezeki ni...dah nak masuk mulut pun boleh tak jadi masuk....doakan agar saya dapat rezeki tu juga...Insya Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam, Kak Fida, (maaf kalau lagi muda), betul saya setuju, itu lah rezeki kita tak boleh jangka. InsyaAllah kita sama sama doakan eh.

      Delete
  14. Alhamdulillah... Hujan hujan syok bersawah,,,

    ReplyDelete
  15. Bersyujur dengan apa yang kita dapat
    Sebab tak semua merasainya...

    ReplyDelete