LAWANGIT

By The KehalusanKelembutan - 09:35:00

Bismillahirahmanirahim.

LAWANGIT, satu perkataan yang dicetuskan oleh sahabat saya yang juga seorang akak, yang saya hanya berukhuwah dengan nya di FB. Kami punya minat hampir sama. : )

LAWANGIT, bermaksud Laut, Awan ,dan langit. Yes saya sangat adore dengan ciptaan Allah yang tiga ni. Cantik sangat. Kat ig tu gamaknya orang dah puas tengok sikit sikit langit , sikit sikit awan, macam orang lain tak tengok. Maaf la saya sangat minat suka saying.Tapi apa yang penting lihat ciptaanNya terasa kebesaranNya kan.Mana lah tahu bila mana orang tengok gambar yang kita ambil tu terpacul dari mulut ni perkataan “Subahanallah”. Tak ke boleh juga pahala untuk kita.


Satu je nak cakap, LAWANGIT ini lebih cantik bila dipandangn dengan mata kita sendiri, kalau dalam gambar cantik luar lagi cantik dengan syarat gambar tu tak diedit.










Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal, 

(yaitu) orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata): "Ya Rabb kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka". 

[3:190-191]


“Awak, ketahuilah kita sedang memandang langit yang sama, angin yang sama membawa rasa rindu”

  • Share:

You Might Also Like

39 comments

  1. subhanallah.. sungguh cantik lawangit ciptaan Allah swt.. begitulah bukti kekuasaan dan kebesaran-Nya mencipta dan mentadbir alam ini..

    bersyukur kerana semua itu diberikan secara percuma kepada kita tanpa bayaran sesen pun untuk kita berfikir dan menikmatinya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah tak semua orang dapat nikmat untuk melihat ciptaan Allah ni.. :)

      Delete
  2. Subhanallah alhamdulillah..betul..bila kita dekatkan diri dengan alam dan hayati...percayalah...satu rasa halus meresap pada hati..menginsafi diri..betapa kerdilnya ia..dan tanpa Allah kita bukan sesiapa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah terasa kecilnya kita ni. Allahu .

      Delete
  3. Subhanallah.
    Pernah dengar Ustaz Nouman kata, bila kita tengok alam termasuklah LAWANGIT ni, kita akan ingat pada ayat2 Quran. Dan bila kita baca Quran, kita akan ingat pada alam. Sebab alam tu adalah salah satu bukti kebesaran Allah. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah betul, mula mula masa draftkan entry ni memang tak terfikir pun, pastu masih publish ni teringat ada ayat Quran berkaitan alam dan kebesaran Allah ni.

      Delete
  4. cantik.. setiap yang diciptakan-Nya adalah cantik =)
    CT nak guna juga word LAWANGIT boleh ?? ehehe..

    #lawangit hihi..

    ReplyDelete
  5. amboi ayat bawah tu jiwang nya...

    ye awak..bila angin rindu menyapa..ketahuilah awak..itulah hembusan rindu kita...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah Kak Yan yana bila lama tak menulis gitu la keluar ayat2 cenggitu la

      Delete
  6. Subhanallah.. Indah..

    Sy suke tgk matahari terbenam.. Sgt2 indah..

    Salam kenal 😁

    ReplyDelete
  7. Cantik kan pemandangan.. Indah dan tenang jerr :)

    ReplyDelete
  8. Samalah. Saya kalau gi mana mana memang suka layan view lawangit... Nampak luas, bukti kekuasaan Allah. Alhamdulillah :)

    ReplyDelete
  9. Bila lihat terasa keindahan..ketenangan...Indah ciptaan Illahi

    ReplyDelete
  10. damai melihatnya kan...salam jumaat hari ini

    ReplyDelete
  11. Cantik saja tengok awan2 yang berbagai bentuk.....terasa kita kecil sangat jika dibandingkan....

    ReplyDelete
  12. kalo kt kampung, saya suka tgk langit petang, cantik ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haah langit petang pun cantik, kalau ada bendang lagi laa

      Delete
  13. cantiknyaaa..hebat ! semuanya dari Allah

    ReplyDelete
  14. mmg cantik.... bolleh jadi terapi mata kan..... Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  15. pemandangan keindahan langit yang indah., salam weekend ., ;p

    ReplyDelete
  16. Akk pn klau kluar mna2 suka sngt tgk lngit. Cantik dan menenangkan je. :)

    ReplyDelete
  17. Akak pun suka pandang dan hayati lawangit :)
    Peroleh ketenangan dan kedamaian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapa je yang tak jatuh hati pada ciptaan Allah yang ni kan kak:)

      Delete
  18. Inilah keindahan yang boleh kita...
    Pergunakan hati untuk menghayatinya

    ReplyDelete