Sekadar Pandangan.

By The KehalusanKelembutan - 23:14:00

Assalamualaikum,
Bismillahirahmanirahim.


SinarHarian EdisiTimur




Source WardinaSafiyyah








Source: Dai' Wan








Ini sekadar pandangan, saya tak cakap apa apa, cuma berkongsi sebab kita semua dah mampu fikir, saya tak salah kan sesiapa, macam yang saya cakap kita semua dah boleh fikir. Kita semua tak sempurna dan jauh sangat dari sempurna. Tapi kita mampu perbaiki diri kita insyaAllah

  • Share:

You Might Also Like

19 comments

  1. Nice sharing... Saya pun malas nak komen...

    ReplyDelete
  2. Dik ... akak dah lama komen pasal ni ...
    cuma sebab I bukan retis n blogger fohfular ... teda lah orang membacanya ...

    hi hi hi ...
    nak baca ?

    http://hnr318.blogspot.my/2010/12/siapa-tak-mahu-cantik-sila-angkat.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah baca , setuju dengan ponit 2 kak huda. niat kita paling penting kan

      Delete
  3. Pakaian, make-up demi menjaga penampilan, jangan sampai jadi fitnah pada Islam dan perlu juga menjaga syariatullah. Biar cantik dipandang mata, cantik juga disisi Pencipta kita. Cantik tu bukan sekadar fesyen dan gaya, bukan untuk memukau mata si jejaka, tetapi cantikkanlah diri kita dengan akhlak dan peribadi mulia, sopan bersulam malu dijiwa kerana jati diri muslimah sejati adalah untuk menarik cinta dan kasih Ilahi. Kecantikan luaran hanya sementara, kecantikan jiwa dan iman yang lebih utama dan perlu dipantau setiap masa. Jika indah pada pandangan manusia, moga2, lebih indah iman dan taqwa yang dipandang Pencipta kita…Ameen...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg penting siapa kita di pandangan Allah :)

      Delete
  4. Yang halal itu jelas, yang haram itu juga jelas. Allah dah turunkan guideline sebagai panduan hidup kita. Tinggal lagi, kita yang menentukan pilihan mengikut citarasa iman dan ilmu di dada dan kepala.
    “Hai anak Adam, sesungguhnya Kami telah menurunkan kepadamu pakaian untuk menutupi `auratmu dan pakaian indah untuk perhiasan. Dan pakaian takwa itulah yang paling baik. Yang demikian itu adalah sebahagian dari tanda-tanda kekuasaan Allah, mudah-mudahan mereka selalu ingat” ( Surah Al-A’raaf: ayat 26 )

    ReplyDelete
  5. Adakalanya berpenampilan dengan kononnya fesyen muslimah, adakah ikhlas untuk mendapatkan redha Allah? atau malanglah kiranya si pemakai tatkala hatinya sebenarnya masih dahagakan pujian manusia.Justeru, busana muslimah yang disarung hanyalah kosmetik untuk kelihatan sopan semata-mata, bukan jujur untuk menjalankan perintah Yang Maha Esa.

    #JomMuhasabah

    ReplyDelete
  6. Jika cantik dan indah menjadi puncanya, maka Allah adalah yang terindah..keindahannya terzahir dari makhluknya.

    Jika banyak membantu menjadi sebabnya, Ya Allah maha membantu...udara yang disediakan, matahari yang memancar, alam yang penuh dengan rezeki serta nikmatnya. Ya Allah tidak terkira nikmatNya...

    ReplyDelete
  7. Seratus doploh peratus memang setuju dengan pendapat Wardina.

    ReplyDelete
  8. Taknak komen apa apa, sebab dah ramai yg komen, tp still takde perubahan yg diorg ambik. Dari dulu sampai skrg sama.

    ReplyDelete
  9. Kita lihat dan doa...in sya Allah :)

    ReplyDelete
  10. Kenapa tak de orang nak berebut tudung saji?
    * Saja tanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. soalan paling win!
      no komen ahhaha

      Delete
    2. Tudung saji tak yah rebut,..bajet satu rumah pakai 1 atau 2 je,..Lagipun tudung saji tak leh melambangkan gaya mutu keunggulan heheheh

      Delete
    3. pada aida, beli kalau ada.
      boleh order? order aje.
      tapi x sampai berebut gini.
      da le mahal. hadoi.

      Delete
  11. sometime i juz dont understand "PEREMPUAN" even i pun perempuan..hew...last bt not least tudung tutup kepala ke tutup aurat??

    ReplyDelete
  12. geleng kepala saya tengok video viral tu...saya tak fanatik dengan tudung...tudung saya rm4 je..percaya tak?

    ReplyDelete
  13. Tak kisahlah demi tudung ke apa , yg penting perangai berebut-rebut, sanggup merempuh sondol sana sini tu tinggal kat rumah lah.

    ReplyDelete