Hujan

By The KehalusanKelembutan - 22:54:00




Hujan, 
Kau tahu betapa rindu 
akan kehadiranmu, atas turunnya dirimu


Hujan,
Kau tahu betapa rindu,
pada wanginya bau-bau hujan,


Hujan,
Kau tahu betapa rindu,
akan rahmat ilahi yang turun bersamamu.


Hujan ,
sederhananya turunmu ,
menyejukkan bumi,

Hujan
 sederhananya turunmu,
mendamaikan jiwa.


Moga-moga kau turun membawa seribu satu rahmat.
Semoga Hujan ni membawa manfaat,

KualaTerengganu,
23.04.16
10.52PM

  • Share:

You Might Also Like

22 comments

  1. In shaa Allah. Sama2 kita doakan hujan turun membasahi bumi Malaysia. :)
    Hujan. Nikmat yg kadang2 kita lupa~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah semalam di Terengganu , moga ditempat lain menyusul Aamiin

      Delete
  2. hujan itu satu rahmat... kat area uia ni petang n malam ni mutiara jernih ni turun..Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  3. amin....alhamdulillah hujan disana...

    ReplyDelete
  4. Malam tadi hujan dan bau hujan tuuu sangat menyegarkan. ^^

    ReplyDelete
  5. duduk dkt tempat yg jarang turun hujan..bila balik mesia mesti seronokk je time hujann :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ouh ! Malaysia pun dah jarang hujan sebab tu nikmat nya bila hujan

      Delete
  6. hujannnnn... sweet puisi ni..

    pstttt.. terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #23. maaf mia baru sempat nak blogwalking.

    blog ini tersenarai dalam http://www.mialiana.com/2016/04/senarai-url-blog-23.html

    pemenang akan diumumkan pada 26 April 2016

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah... Mmg selalu juga hujan kat tempat saya...

    ReplyDelete
  8. Disini baru je hujan bestnya tengok hujan turun

    ReplyDelete
  9. rindu hujan.
    hujan rahmat. waktu berdoa :)
    melaka and seremban alhamdulillah da hujan la few days ni.
    skang ni pun cuaca da mendung, mcm nak hujan.
    dgn izin Allah...

    ReplyDelete
  10. syukur..sekarang ni hujan setiap mlm..bgn pagi sejuk jek

    ReplyDelete
  11. alhamdulillah...lately blk keje hujan je

    ReplyDelete