#SalahSiapa?

By The KehalusanKelembutan - 19:31:00


                                                     Assalamualaikum,

Bismillahirahmanirahim,
Allahuma Soli Ala Muhammad.






Saya bertanya pada diri,
"aku nak salah kan siapa , Tuhan, dia, atau diri aku?"

Soalan ini jika ditanya pada diri mungkin akan bawa kita kembali ingat segalanya punya Tuhan , dan Tuhan berkendak tidak seperti kita mahu dan apa yang pasti Allah tahu yang terbaik.

#TipsRedha 

  • Share:

You Might Also Like

31 comments

  1. betul..kalau kita halusi betul betul2..mungkin dari sudut pandangan manusia..sesama manusia..ya salah itu daripada manusia..tapi bila fikir balik..ingat kun fayakun Allah..owh..salah diri sendiri kerana menyalahkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul salah diri sendiri yang menyalahkan .. itulah yang yana nak sampai kan

      Delete
  2. Soalan yg tidak dpt dijawab

    ReplyDelete
    Replies
    1. jawapan yang ada pada diri , cuma kita tak nampak

      Delete
    2. Setuju. Jawapannya ada pada diri sendiri :)

      Delete
  3. setuju dgn kim chaa.....termenung memikirkannya....

    ReplyDelete
  4. apa-apa hal berpunca dr kita sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. salah kita yang hanya mampu tunding jari pada yang lain

      Delete
  5. Salah mereka dan keluarga mereka...

    ReplyDelete
  6. Yang baik datang dari Allah, yang buruk datang dari Allah juga tetapi melalui diri kita sendiri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul , Allah tahu segala yang terbaik untuk kita kan :D

      Delete
  7. salah diri sendiri... tak perlu tunding jari...

    ReplyDelete
  8. Errrr tgk situasi...

    Usaha doa tawakal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah , depends jugak sebnarnya kan.. apa pun salahkan Allah tu tak patut sebenarnya

      Delete
    2. Bagi akak salahkan Allah, salahkan takdir akan burukkan lagi keadaan :)

      Delete
    3. betul rasa tak patut sebab Allah dah kasi apa yang kita nak lebih da

      Delete
  9. Luas skop kalau nak hurai tapi tips redha Yana ringkas dan tepat - Allah tahu yang terbaik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak, yana mampu letak seringkasnya.. tak mampu nak tulis semuanya yang yana faham pasal ni

      Delete
  10. salah musang di hutan hiihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu salah musang... Nape kera dihutan di susukan? Keh keh keh...

      Delete