Sejenis Hobi : Buku Menunggumu Di Pintu Syurga

By The KehalusanKelembutan - 18:04:00


Assalamualaikum,
 Bismilillahirahmanirahim

Lama rasanya tak update pasal buku kan, sebab buku nak baca kena ada semangat dan mood untuk menghabiskan satu satu buku tu. Saya baru saja habis baca buku ni, saya tak beli pun buku ni walaupun setiap kali pergi kedai buku nampak buku ni. Saya nak tahu kisahnya tapi rasa nak beli tak kuat sangat. Buku ini dipinjamkan oleh sahabat saya.  Macam yang saya cakap, mula mula baca dengan mood yang entah apa apa. Pastu saya baca balik buku ni. Fuh kurang lebih satu hari nak habiskan buku ni. 

Buku ini tentang kehilangan sama seperti Buku Maryam Anak Syurga




Menunggumu Di Pintu Syurga- Linda Rafar


Buku ini, buka mata kita , Allah menguji siapa saja. dan hidayah tu Allah boleh kasi melalui siapa saja. Seperti yang kita semua maklum, Linda Rafar kehilangan anakandanya kerana menghidap kanser. Didalamnya termuat kisah kisah memen bersama orang orang disekelilingnya yang hanya diketahui oleh linda setelah memen meninggal .

Memen, seorang anak syurga yang banyak buka hati dan mata  saya. Dia punya jiwa besar.  Melalui buku ini kita dapat lihat dan rasa betapa kita ini lemah sangat. Pada hakikat yang kita rasa kita mampu , akhirnya kita bertanya juga kenapa dan mengapa Allah letakkan kita ditempat kita sekarang. Tapi Cinta Allah selalu membuat kan kita sedar kembali yang tiada yang terindah selain perancangan Allah.

Kita merancang dan Allah melaksanakan rancangan kita dengan caraNya.



Buku ini saya syorkan bukan sebab penulis nya seorang artis, ketika saya membaca buku ini saya cuma membayangkan yang menulis ini hanyalah seorang ibu yang berjuang sehabisnya buat anakandanya. 

Al-Fatihah

  • Share:

You Might Also Like

33 comments

  1. Akak hari tu baca kawan punya,..tak abis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jenuh nak hambat kawan tu mintak pinjam buku :)

      Delete
    2. hahahha kena "hambat " eh tak boleh buat apa lah kalau gitunya

      Delete
  2. Tak baca lg sebab takut menangis nanti kalau bca

    ReplyDelete
    Replies
    1. heheh, InsyaAllah :)nampak ketabahan seorang ibu.. kalau baca buku ni , kita akan byangkan macam dalam drama tapi realiti.

      Delete
  3. Lama juga saya tak baca buku...

    ReplyDelete
  4. mmg terasa gila masa Memen meninggal dunia..semoga syurga buatnya :')

    ReplyDelete
  5. Perkongsian dari hati seorang ibu...

    ReplyDelete
  6. Alamak novel SS ada lg x berusik... Ohhh! Masa dimana kahh?
    * tumpang ngomel...

    ReplyDelete
  7. huhuhu.. mmg Allah pilih orang nak kasi hidayah. kadang kalo x appreciate terus hidayah lari lompat kat orang lain pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kena garab dan kena sedar itu hidayah

      Delete
    2. lari lompat kat orang lain ye, CT :)

      Delete
    3. lompat sikit sikit takpe kongsi sikit sorang

      Delete
  8. betul.. buku ni berkisah perjuangan seorang ibu..Moga linda trus tabah. Allah uji pada siapa siapa yg di kehendaki nya.

    ReplyDelete
  9. Perancangan Allah itu adalah yg terbaik. Yakin! :')

    ReplyDelete
  10. Anak syurga menanti ibu bapanya di pintu syurga

    ReplyDelete
  11. sis x leh baca buku..x sampai 5 min dah menguap hadoi!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahah.. tak leh nak tolongla kalau ngantuk ^^

      Delete
  12. ada tengok gak buku xsempat nak beli... pengkongsian linda rafar tu dari hati seorang ibu... betul yana cakap setiap diuji banyak perkara mcm2 ada...

    ReplyDelete
  13. ooo...doa ada terbitkan buku pasal arwah anak dia ye
    ini anak dengan suami pertama kan
    kesian...akak pun sedih masa mula2 dapat tahu dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup ada, haah anak dengan suami pertama,
      tak sangka berat dugaan disebalik dirinya sebagai seorang selebriti

      Delete
  14. Perjuangan seorang ibu demi anaknya....sesungguhnya semua yang datang dariNya dan akhirnya kita akan kembali juga kepadaNya....

    ReplyDelete