#Ramadhan : Malam yang lebih baik dari 1000 bulan

By The KehalusanKelembutan - 06:51:00

Assalamualaikum,
 Bismillahirahmanirahim.

Lepas terawih semalam, Imam ada sebut sikit pasal lailatulqadr, itu bermakna ramadhan dah hampir melabuhkan tirai, rasa macam zapp! Tak boleh explain perasaan tu. Cepatnya berlalu. Jadi , marilah kita hargai kesempatan ni. Tahun depan ramadhan tu masih ada, kita ni ada ke tidak wallahualam.















 


Sayyidatina Aisyah r.a pernah bertanya kepada Rasulullah s.a.w bahawa seandainya dia memperoleh (tanda-tanda) Lailatul Qadar maka apakah suatu ucapan yang patut dibacakan maka baginda menjawab dengan suatu doa yang menyeluruh:

اللَّهُمَّ إِنَّكَ عُفُوٌّ كَرِيمٌ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّي

Ya Allah! Sesungguhnya Engkau Maha Pemaaf  lagi Maha Mulia sangat suka kepada kemaafan maka maafkanlah daripada kesalahanku.

  • Share:

You Might Also Like

20 comments

  1. Assalammualaikum Yana..terima kasih perkongsian..sedih bila ramadhan kian beransur meninggalkan kita.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumussalam , insyaAllah moga masih berkesempatan

      Delete
  2. ada 12 bulan. tp 1bulan je dapat menghayati ramadhan... semoga kita beroleh keinsafan semua..

    ReplyDelete
  3. masyallah, ruginya kalau terlepas malam lailatuqadar :'(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan, moga dipertemukan dengan nya tahun hadapan Aamiin

      Delete
  4. Semoga kita semua dipertemukan dgn ramadhan yg akan datang.

    Salam lebaran 😊

    ReplyDelete
  5. selamat hari raya Yana... nanti tengok email kak ekin ada bagi hadiah harap sudi la terima ya :)

    ReplyDelete
  6. Selamat hari raya jgak Yana. Taqabbalallahu minna wa minkum. Mohon maaf jgak salah silap spanjang perkenalan. :)

    ReplyDelete
  7. selamat hari raya....

    pstttt.. terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #24.

    blog ini tersenarai dalam http://www.mialiana.com/2016/07/senarai-url-blog-24.html

    pemenang diumumkan pada 1.35 petang 26 April 2016

    ReplyDelete
  8. sunyi aje tuan rumah ni
    sihat ke? apapun selamat hari raya ye yunk

    ReplyDelete
  9. moga dipertemukan semula dengan ramadhan akan datang insyaallah

    ReplyDelete
  10. I conceive this site holds very wonderful composed written content content.

    ReplyDelete