Lets Muhasabah

By THE KEHALUSAN KELEMBUTAN - 07:00:00

Bismillahirahmanirahim,

Harini saya nak share satu video yang boleh jadi  kekuatan untuk kita melangkah dengan tenang dalam episod kehidupan kita. Saya jumpa video ini  dekat instagram.




Pernah tak korang tiba-tiba sedih ke down ke, lepas korang belek Al-Quran tangan terhenti pada satu ayat yang kena dengan situasi korang tu ? Pernah? atau pun korang tengah sedih tak tahu nak share dengan siapa lepastu ada kawan korang hantar mesej "moga kuat selalu" "moga Allah permudahkan urusan kamu" ya tiba-tiba saja.

Allah baiknya Allah. Dia uji Dia tolong kita. Dia nak kita ni selalu dekat dengan kita. Sekarang korang tengok video ini ya, Moga dapat bantu kita untuk terus sangka baik dengan Allah walau apa pun yang melanda. Saya tak kata mudah untuk bersangka baik tapi kita kena usaha didik hati kita. Allah ni bila kita sangka yang baik baik insyaAllah yang akan hadir pun baik baik je . Yakin dan percaya lah pada Allah itulah yang terbaik.



Korang tengok video ini time sorang sorang, pakai earphone. Moga hati kita terus diberi hidayah oleh Allah. Aamiin. Doakan saya. semoga bermanfaat.

Sampai jumpa lagi.

  • Share:

You Might Also Like

8 comments

  1. ala vedio ada larat ..inshaAllah akan klik lagi. Usah bersedih tetapi kita zikir dan harap rahmatNya ..ada hikmah tiap apa yang berlaku menguji kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu cikgu . InsyaAllah sama sama kita cari hikmahnya

      Delete
  2. Pernah sangaaaat, kadang kadang ada lah jugak mengeluh tapi kena sentiasa yakin setiap ujian ada jalan keluar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya kuncinya adalah yakin pada Allah insyaAllah ada jalannya :)

      Delete
  3. Tq yana sharing vid yg sgt bermanfaat ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama sama kak JM . alhamdulillah moga kita sama sama dapat perbaiki diri .. Aamiin

      Delete
  4. Allah baik kan? di saat kita perlukan 'semangat' .. DIA datangkan 'teman' dalam pelbagai bentuk :)

    ReplyDelete