Let's Prepare!

By The KehalusanKelembutan - 10:29:00

Assalamualaikum , 
Bismillahirahmanirahim.

Alhamdulillah, dah masuk bulan ke empat masihi. Kejap tak kejap sekarang ni. Dalam bulan islam dah pun masuk rejab kan. Itu bermakna ramdhan semakin menghampir. Sempena dengan itu saya mohon maaf dan doakan agar saya terus terusan bersemangat menjalani hari hari mendatang.

Rejab Syaaban Ramadhan. 
Dalam masa kurang dua bulan sebelum ramadhan saya kira ini masa terbaik untuk menambahbaik segala posisi kehidupan kita. Macam kita nak buat majlis takkan main redah je. Mesti ada persiapan dan persedian yang rapi kan. Samalah macam Ramadhan, ia umpama satu majlis yang indah dan yang selalu dirindukan. Takkan nak sia sia kan macam tu je kan. 

Semalam,
Pergi kedai jual telekung, kami selalu jugak beli  telekung untuk raya, tapi tahun ni saya cakap kat mak,

"Mok, tahung ni kita wak paka mayang terawih, kita wi rasa ramadhan macam ari raya"


Jadi jom kita improve mana mana yang terkurang. Moga kita istiqamah. Saya tak boleh banyak banyak cakap pasal ramadhan ni. Sedih . Sebak. Sayu.




Semoga Allah pilih kita untuk berada dibulan mulia.






ramadhan

  • Share:

You Might Also Like

8 comments

  1. Kejap jah dah masuk Rejab kan. Allahu..
    Sama2 kita buat preparation untuk Ramadhan. InshaAllah.

    ReplyDelete
  2. kedatangan bulan yang paling ditunggu, Ramadhan :)

    ReplyDelete
  3. Tak sabar nak tunggu ketibaan Ramadhan. Moga panjang umur utk bertemu Ramadhan tahun ini.

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah tak lama lagi Ramadhan.. lets prepare to welcome and have a bless Ramadhan =)

    ReplyDelete