TAK RAJIN 😔

By THE KEHALUSAN KELEMBUTAN - 21:46:00

Bismillahirahmanirahim,
Assalamualaikum.

😔

Ehem, semangat masih tersisa ni, kiranya baiklah saya cuba tulis sesuatu dekat blog ni kan. Malam ni saya nak cerita pasal malas. Tak nak cerita pasal orang lain la, cerita pasal diri sendiri. Bila kita cerita tentang kita, kita akan tulis sepenuh hati yedak.

Sudah, kembali ke agenda asal. Nak tanya kalian yang sedang baca enrty saya ni, pernah tak korang rasa malas yang amat. Semua orang pernah rasa malas, ka ada yang tak pernah malas, rajin sepanjang masa, ada , tahniah anda memang terbaik!

Malas yang saya nak cerita ni bukan malas biasa, malas yang semua benda buat semua tak jadi. tak ada semangat , buat sesuatu tu ikut flow je.  Malas nak fikir.

Selama saya tak berada disini, itulah masalah saya. Saya rasa macam biar lah , nantilah, esok lah. Jadi nak tangguh semua benda.Sampai satu tahap saya rasa , dah kenapa dengan saya ni. Macam saya yang dulu, yang ada masa di maya di realiti. Saya rindu diri saya yang pandai arrange masa, pandai ke?

Sampai satu tahap, saaap! Allah detikkan kat hati, datanglah rasa, kenapa dengan saya ni. Sampai bila nak ikut hati, sampai bila nak biar diri ni ikut flow konon-kononnya kan. Allah itu Maha Baik, Dia akan bawa kita balik ke jaan yang benar, cuma akhirnya kitalah yang pilih, nak terus macam tu atau nak bangun dah terus semangat!. Doakan seorang liyana tau!.






* Entry ditaip sebelum  laptop problem, sehari lepas up entry sebelum ni, tapi itulah sekarang baru nak publish !

  • Share:

You Might Also Like

9 comments

  1. Sama la...Kebelakangan ni saya rasa malas sangat

    ReplyDelete
  2. Kak PC pun ada masanya malas juga..malas yang susah nak terangkan macam mana..bukan rasa malas yang dibuat-buat..natural..itu tak kena..ini taak kena..serba serbi tak bersemangat..tapi tulah kena lawan juga takut semakin berlarutan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah kan kan. tapi betulla memnag kena lawan kalau tidak... habis punah

      Delete
  3. Mungkin detikan dalam hati tu adalah teguran dari Dia untuk kita supaya no more malas2 lagi. Hihi
    Biasalaa tu perangai malas muncul, tapi jangan lama2. Bahaya. Hihi

    ReplyDelete
  4. hari ni sy terlebih rajin plak :D

    ReplyDelete
  5. nak bangun! nak bangun! all the best, yana :)

    ReplyDelete
  6. hehehe akak pun tengah cari semangat nak rajin ni.. faham perasaan tu..
    kadang2 kita lost direction =)

    ReplyDelete