Kembali

By The KehalusanKelembutan - 23:34:00

Assalamualaikum.
Bismillahirahmanirahim.

Kemana hilangnya rasa nak menulis,
 kemana hilang semangat nak memberi, 
kemana hilang cinta pada askara.

Lama sepi, lama diam. 
Dunia ini tempat berjuang,
 berdepan bermacam ujian. 
Akhirnya ada yang bertanya,
 bagaimana itu, 
bagaimana  ini.



Siapa pernah rasa macam dalam gambar kat atas tu?
soalan ni diaju pada saya, dan saya dah jawab. saya saja nak kongsi kat sini. Sebab mungkin ada yang sedang cari jawapan pada setiap persoalan diatas.

Okey, 
Ini dari saya,
Ya , saya dah lalui semua kat atas, dan masih melaluinya. atas bermacam macam asbab. Pada saya apa yang kita boleh buat  ialah sabar sabar dan terus sabar. Sampai air mata nak menitis pun dah tak mampu nak keluar lagi. Kalau diikutkan saya sendiri tidak tahu apa yang buat saya bertahan. 

Mungkin didik hati untuk terus positif dengan situasi, 
Mungkin percaya pada hikmah, 
Mungkin juga saya yakin setiap satunya 
adalah bentuk ajaran Allah untuk saya kenal dunia sebenar.

Sejujurnya, saya juga pernah mengeluh kerana kecewa akan sikap segelintir manusia. Tapi satu je, ajar diri supaya jangan pernah salahkan Allah dan takdirNya.

Kuat demi Allah,
InsyaAllah.

***
siapa kata mudah nak hadapi kehidupan ni, dan siapa kata kita tak boleh laluinya sedangkan takdir Allah tersurat begitu. Berjalanlah walaupun terpaksa merangkak. Awak boleh. Saya yakin. InsyaAllah.

 Doakan yang baik baik .

  • Share:

You Might Also Like

10 comments

  1. Dah lama tak baca penulisan kak yana ..

    ReplyDelete
  2. Saat kita berada di dasar plg bawah mahupun puncak. Always remember Allah. InshaAllah, sama2 laa kita. :')

    ReplyDelete
  3. SS pernah lalui... we need someone!

    ReplyDelete
  4. Yana..kemana lama menyepi..lama x dgr yana celoteh kat blog

    ReplyDelete
  5. hidup x lari dari masalah, cuma kita yg slu lari... sedangkan Allah bg dugaan sesuai dgn kita, nak tak nak kena hadapi kerana Allah tahu kita kuat, Dia takkan bg dugaan yang tak setimpal dgn kita... berjalanlah seiring dgn dugaan tersebut, berjalanlah seiring perjalanan Allah, bersandarlah di bahuNya sentiasa....

    ReplyDelete
  6. Semoga Yana baik-baik sahaja :)

    ReplyDelete