Spirit and support!

By The KehalusanKelembutan - 12:47:00

Bismillahirahmanirahim,



Tak bisa untuk kau hindari
Tak mungkin bisa engkau lari
Ia pasti menghampir
Jantung hatipun tak berdaya

Hanya menangis tanpa suara


Pagi tadi duk baca blog-blog dalam list |TarbiahCilipadi| saya tu. banyak jugak dapat ilmu.

Macam-macam dibicarakan dalam tu. masuk blog fyy berbicara pasal ujian. benar, andai kita tahu erti ujian tu kita akan tersenyum, sayang tak ramai yang sedar hakikat keindahan ujian tu. saya juga tak nampak kemanisan tu dulu, tapi sekian lama ditarbiah ilahi, yang pahit pun jadi manis. 


Masuk blog Hanis, Allahu bicara kematian. Terasa dekatnya kematian, lantas saya senyum, mati itu jalan untuk bertemu Allah. kita lari, kita hindari ia akan tetap hadir. Ingat mati , hati akan terubat. hidup hati tu.


Blog Mato, ukhuwah. Sejauh mana pun orang itu berlalu pergi dari hidup kita, ia tak pernah jauh sebenarnya. selama mana kita terus menerus mendoakannya.




|terima kasih untuk ni, kadang ia hadir saat saya buntu tak tahu nak share dengan siapa, tetiba masej masuk. Terima kasih Ya Rabb|

 sebenarnya saya rasa semua tu, namun kembali memendam rasa macam dulu. biar apapun pandangan orang sangkaan, saya dah tak mampu nak explain nak backup diri saya. saya akan jaga selagi termampu.

Ini diri saya yang baru, setelah saya sedar saya boleh percaya kan dia untuk tolong awak. saya yakin dengan dia (:


Indah bila hati benar-benar redha. benar -benar ikhlas. Bila sapa ujian biar masih mengukir senyum walau dimata terlihat sayu, walau bibirnya pucat tak berdarah, namun senyuman ikhlas itu mengindah segalanya. Senyuman saya ini untuk mu sahabat. Qawiyy!


Jangan lupa surat cinta, beribu kali dibaca takkan ada jemu, kerana disitu bertemunya cinta hakiki. tenang (:



  • Share:

You Might Also Like

2 comments

  1. salam ziarah.
    thanks for leaving your comment at my blog :) :)

    nice blog and very neat here ! ^^

    keep the da'wah up ! <3

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam .
    Alhamdulillah. InsyaAllah . (:

    ReplyDelete