Disember- Satu laluan penuh cabaran.

By THE KEHALUSAN KELEMBUTAN - 20:21:00

Bismillahirahmanirahim,



Alhamdulillah disember dah kan , maknanya 2013 dah sampai ke penghujungnya. Muhasabah jap. Dosa-dosa, Nikmat-nikmat dan ujian-ujian yang dilakukan , dikurniakan dan dilalui.
Sungguh disini saya dapat simpulkan tak mudah nak lalui jalan mujahadah sebenarnya. Sakit perit. Dosa-dosa , hakikatnya saya juga manusia , namun sayang nya Allah , DIA selalu detikan  keinsafan dalam diri yang mudah leka , lalai dan alpa ni. Itu juga nikmat . Nikmat kasih sayang ilahi. Tengok semua ni berkaitan sebenarnya.

Terpanggil untuk menulis dan berkongsi lagi.  Saya yang berkongsi disini masih dalam proses menjadi hamba Allah yang lebih baik.InsyaAllah , nak jadi  tu memang banyak ujian saringan kan. InsyaAllah doakan. Saya menulis unuk memotivasikan kerana memotivasikan utuk bermakna saya memotivasikan diri sendiri.

Okey back to disember. Dah seminggu berlalu , well. Bulan ni paling paling busy sebagai student degree. 1st week settle dengan semua presentation. 2nd week ni , busy dengan lecturer nakbuat quiz nak bagi assignment dan nak habiskan silibus. And 3rd week akan busy dengan test2 direct dari isnin hingga khamis , tiap-tiap hari ada test . Well. I will manage my time well InsyaAllah.

Nak sentuh sikit ni, bila sebut pasal ujian dan mujahadah dan istiqmah , benda-benda saya tahu takkan lekang dari hidup seorang mukminkan. Saya nekad , pilihan Allah adalah yang terbaik, apa pun yang saya lalui itu  saya pandang dari positive , bila toleh balik ,benda yang jadi ni atas permintaan saya padaNYa. Dan saya tahu tak sia-sia semua ni. InsyaAllah, tak salah pun yakin dengan Allah tu. Bahagia tu dekat , dekat apabila awak dekat dengan DIA. Mohonlah kekuatan dariNya, saya tak selalunya kuat tapi selau memohon kekuatan dariNya.

Tidak ada kekuatan kecuali dengan (pertolongan) Allah [Al-Kahfi  ayat 39]

Okey disember ni InsyaAllah bakal menginjak ke usia 21 tahun dalam beberapa hari lagi. Bila fikir-fikir 21 tahun  hidup , apa yang saya buat untuk Allah , Rasulullah , Agama, Mak Ayah.. Bila fikir boleh nangis , banyak lagi yang saya tak jalankan . Sedangkan bila umur mula bertambah itu bermakna kita makin dekat dengan kematian kan. Allahu.

Okey, senyum, teruskan langkahan ini. Letakkan Allah dihadapan. Bila jatuh ingat DIA Ada. Sebenarnya kita dah patut mula berlari kepada Nya. Dan dalam larian itu sudah tentu kita akan terjatuh, bangkit balik, tersandung, rawat luka tu dengan Al-Quran dan kembali berlari. ^^ .Moga Alllah redha Moga Allah permudahkan.

Sesungguhnya Aku dekat  [Al-Baqarah ayat186]

Final Exam will start at | 30/12| 03/01| 04/01| 07/01| 18/01|

Mohon doakan agar dipermudah segala urusan, maaf kan yana andai ada yang terluka. 




p.s: Telefon rosak, balik Terengganu baru ada phone balik . Sekarang nak telefon mak tu penting .
 -_-. Sekarang FB deactivate. Wassup tak on, pape email je lah senang. Twitter pun on lagi. Tumblr... err err. cik KK  lari jap. hehe. :)

  • Share:

You Might Also Like

8 comments

  1. http://itikelabus.blogspot.com said :)

    ReplyDelete
  2. Haiiiii..Cakkk!!
    done follow sini no. 125
    sudilah kiranya follow me back yea..
    he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

    http://tengkubutang.blogspot.com/

    dan my 2nd blog
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. salam..nice sharing dear..keep it up.. Setiap apa yg kita minta doa pada Allah DIA xkn terus bg tp DIA akn bg bila waktu kita perlu..moga kita sama2 tabah dlm hadai ujianNYA sama2 istqah dalam perbaiki n melakukan perkara yg lebih baik..in shaa Allah..:)...

    ReplyDelete
  4. gud luck..semoga kejayaan milik kamu dengan restu mak ayah dan keluarga...amin...

    exchange link bersama to keep in touch dan sering ke entry ini juga... (http://www.ibuvitaminshop.com/)

    ReplyDelete