Sejenis hobi : Pelukis Jalanan

By THE KEHALUSAN KELEMBUTAN - 19:01:00

Assalamualaikum,
Bismillahirahmanirahim.

ISBN: 978-983-24230-29-4
RM25.00
TEME ABDULLAH


akhirnya tergerak hati nak sambung review buku, masih ada beberapa buku yang tak sempat direview. Alahai. Pelukis Jalanan ni saya dah baca sekali setengah. Kenapa setengah sebab sahabat saya pinjam lepas tu adik saya bawa ke universiti dia. Sebenarnya buku ni saya baca dari tahun lepas, draft ni pun tahun lepas, hikhikhik.

Alhamdulillah buku penuh inspirasi,  macam mana seorang anak muda yang berusaha nak sambung study kat oversea tanpa biasiswa, bukan dari kalangan orang yang kaya, tapi ilitizamnya dan kenekadan dia tu buat saya kagum. Segala pujian hanya kepadaNya, bagi saya yang study dalam negara ni pun bila mak ayah hilang dari pandangan rasa lost sekejap, Yelah jauh dari family tempat baru.    

Teme ni, dia susah macam mana pun dia tak susahkan orang lain, especially Ahamd. nak tahu ahmad tu siapa kena bacalah. Tapi satu saja Allah bagi dia satu kelebihan pada Teme untuk tolong dia kat sana. Teme gunakan kelebihan nya itu untuk dapatkan wang support sikit sikit study dia. Pernah terbayang tak, duk kat oversea duit zero dalam bank? Tak terbayanglah. Dia tak pernah give up. 

Part paling geram,
Bila hasil kerja Teme ni disabotaj. Kena repeat kot kalau bersalah. Tapi Tuhan itu ada dimana mana.

Part paling sedih,
Ayam Goreng, kat situ ia mengajar kita sesusah mana pun kita ada yang lagi susah dari kita dan dalam situasi tu pun macam mana kita ni nak bersyukur. Nangis.
Satu lagi part rumah sewa. Fuh. 
credit FB TEME
credit FB TEME
Apapun, tahniah Teme Abdulllah, dah grad dah kerja. Alhamdulillah.
dan tak rugi pun baca, nak nak hadek hadek yang tengah struggle study

  • Share:

You Might Also Like

6 comments

  1. Saya beli buku ni lama dah. Pastu haritu macam nak baca, tapi saja simpan nak baca bila dah msk study biar brtambah feeling tuh. ;)
    Part geram dgn sedih tu memang sangat2 setuju! Nangis kott masa part ayam goreng tu. Hehe
    Sangat2 recommended bagi sesape yang belum baca. (Y)

    ReplyDelete
  2. Kepayahan dan pengalaman orang lain boleh menjadi motivasi untuk kita..

    ReplyDelete
  3. Part ayam goreng tuuh memang menangis. Sedih sangat. tengah excited buku arkitek jalanan pulak .. hehe

    ReplyDelete
  4. paling suka part kena sabotaj tu. kalau saya kat situ saya dah give up dah kot?

    ReplyDelete