Dia yang selalu Positif..

By The KehalusanKelembutan - 20:49:00

Assalamualaikum,
Bismillahirahmanirahim.



Kenapa dia selalu positif,
Sebab dia tak suka tengok kau jatuh.
Sebab dia tahu jatuh itu satu tangga kebangkitan.

Kenapa dia selalu positif,
Sebab dia tak nak kau susah hati,
Sebab dia tahu kau selalu perlu kan semangat dia

dan yang penting,

kenapa dia selalu positif,
Sebab dia nak kau tahu Tuhan itu maha Baik,
Sebab dia nak kau sedar perancangan Tuhan itu tidak sia-sia.


Ya, saya tahu, tidak mudah untuk menjadi seorang yang selalu positif. Mungkin pernah terjumpa dengan seorang manusia yang asyik positif je yang keluar dari mulut dia. Pernah? Percayalah untuk dia gain semua tu dia dah lalui macam macam hingga dia percaya takdir tuhan itu indah. Perjalanan yang Tuhan atur itu tidak pernah sia-sia.

Dia positif tak bermakna dia kuat selalu, cuma mungkin dengan kehadiran kamu -kamu semua membuatkan dia sehabisnya berjuang untuk selalu positif . Hidup ni indah dan disebalik indahnya itu ada ujian dan dugaan, tetaplah tabah. Dan sungguh dia itu tahu tidak semudah yang dikata untuk tabah, sabar dan untuk terus positif dengan Tuhan. Tapi saya nak tanya Kalau tidak pada Tuhan pada siapa lagi hendak engkau sandarkan kepercayaan itu ?





  • Share:

You Might Also Like

27 comments

  1. Semoga aura positif sentiasa bersama kita yana dalam meneruskan perjalanan kehidupan yang penuh liku ini.. :)

    ReplyDelete
  2. Sandaran harapan pada manusia itu sia sia.

    ReplyDelete
  3. adeh..sis JM asyik 'negatif' jek huhhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. negetive perlu juga tapi jangan selalu sis ")

      Delete
  4. Yes... put ur trust on Allah

    ReplyDelete
  5. Everything will be just fine...

    All is well...

    Insya Allah

    ReplyDelete
  6. Dia kekal positif kerana dia mahu kekal waras...

    Dia kekal positif kerana dia tidak mahu tewas dengan bisikan syaitan ...

    ReplyDelete
  7. Betul Yana,orang yang sentiasa positif lazimnya dia telah melalui pelbagai kepahitan sebelum rasa nikmatnya ganjaran Allah.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak pc :) Allah tu adil Dia kasih susah Dia kasi kekeuatan jugak

      Delete
  8. masih berharap untuk bersama aura positifi :)

    ReplyDelete
  9. inshaAllah semoa aura postif tu yana akak tag yana http://cikash.blogspot.com/2016/08/travelog-faghuzikompilasi-travelog-7.html

    ReplyDelete
  10. selalu positif is always good. tapi ada masanya perlu juga negatif, ada masa2nya la kan

    ReplyDelete
  11. Memang tak mudah jadi positif, tetapi itu yang kita perlukan sebenarnya :)

    ReplyDelete
  12. Moga Yana pun akan positif jugak seperti dia.. Insya Allah

    ReplyDelete
  13. susah nk selalu posotifkan diri...

    psssttt... Terima kasih sudi join Segmen Nak URL Blog #25

    Senarai peserta telah di update di http://www.mialiana.com/2016/09/senarai-url-blog-25.html

    Semoga berjaya... (^_^)

    - Mia Liana -

    ReplyDelete
  14. Tak perlu risau... Allah kan ada...

    ReplyDelete