Saturday, 26 April 2014

Saat DIAM jadi pilihan.

Bismillahirahmanirahim.


Diam,
itu lebih baik,
mungkin jua terbaik.


Diam,
bukan marah,
cuma berharap
ia tidak menjadi lebih teruk,

Tapi,
bila diam itu sendri
disalah tafsir?

sungguh hanya Allah yang tahu,

tak marah,
cuma respect,
bagi peluang,

*****

Mungkin bila kita ni dah tak ada ,
baru Allah buka mata dia untuk kenal kita ni macam mana,
saat tu tak perlu menyesal,


sebab kita sayang dia
kita dah maafkan kita,
Kita tahu yang andai Allah tak izinkan
seseorang tu untuk faham seseorang yang lain,
orang tu takkan faham.

Mungkin Allah sengaja buat manusia tak faham kita,
agar nanti kita berbalik padaNya,
kerana Allah satu-satunya yang maha mengerti :')

***

You will never know me,
length of years of friendship,
doesn't mean you understand me,
you know how me.

stop judging,
it hurt,
deep hurt.

even I am keep silent,
when alone,
I am crying ,
but I know
HE see me,
HE be with me.


-270414- 3 years already. Moga bermanfaat. Moga Allah redha^^

Friday, 18 April 2014

kerana DIA memahami :')

Bismillahirahmanirahim.

teringat tentang ni,
kawan pernah sebut

"tak siapa faham dia"

senyum,
 haah saya lah tu.

**
memang sukar nak faham saya,
ye saya tahu,
saya akui,
saya terima.

**

saya sedar,
walaupun satu dunia tak memahami,.
tapi yang SATU tetap faham kan.

**
dan terima kasih ,
bagi yang mengerti,
tanpa perlu ada ulasan yang panjang,

**

ya saya memang lain,
saya suka jadi lain,
akan jadi lain dari yang lain.

**
Bukan sebab saya baik sangat,
bukan sebab sempurna sangat,
tapi saya selesa jadi lain.

kan Allah ciptakan manusia tu sama taraf tapi ada bezanya kan.
dan saya ni lain.
lain dari awak.
lain dari dia,

apa yang lain
entah ,
 Allah maha tahu,
Allah maha mengerti
:')



Tuesday, 15 April 2014

kenapa mahal ?


Bismillahirahmanirahim




ni sekadar pendapat.
terbaca status kawan tadi.
senyum ,
dulu pun fikir macam tu.


kenapa mahal?
dulu masa mula-mula nak berjinak dengan tudung labuh , tudung bidang besar ni,
tertanya-tanya . 
Ya Allah kenapalah dia jual mahal sangat.
kadang-kadang nak beli pun hati berbelah bagi.

dulu pernah terdetik macam ni.
kalau dah jual mahal-mahal orang yang berminat pun jadi tak berminat nak pakai.

bukan masalah dengan tudung je baju muslimah punkan.

namun,
akhirnya saya sedar,
disebalik semua ni Allah nak menguji.
kan ujian Allah tu datang dalam macam -macam jenis.



Allah nak uji kita ni benar-benar buat tu kerana DIA tak,
percaya dengan DIA.
sanggup berkorban tak demi DIA.


sayangku,
sungguh syurga itu mahal,
mahal sangat.
kerana itu syarat untuk ke syurga itu
berat,
tapi jika hati mahu tiada istilah sukar kan.

Ujian tu,
berbahagialah.

 komen saya :


maaf saya tak sempurna, hanya mencari redha ilahi, hanya berkongsi rasa, saya pernah lalui situasi ini. 

Saturday, 5 April 2014

5th week: Because of Allah I'm still here.



Bismillahirahmnairahim,
dah lima minggu diarau.

semakin mencabar.
hampir give up sebenarnya.

dia membisikkan,
sabar, hikmahnya ada,

Friend1 said: "..org rasa yana kuat sebab yana, buang racun tu dengan air mata dan tak simpan dalam hati.."

kuat ke saya?


Pilihan saya,
diam,
menangis,
dan
akhirnya senyum.

study. friendship .
menuntut hati agar lebih kuat.

dan saya harap,
hati-hati yang disana jua kuat.

I'm trust to Allah.

what if i gone ,
and never came back,

please forgive my mistake,
please pray for me.