Saat DIAM jadi pilihan.

By The KehalusanKelembutan - 13:52:00

Bismillahirahmanirahim.


Diam,
itu lebih baik,
mungkin jua terbaik.


Diam,
bukan marah,
cuma berharap
ia tidak menjadi lebih teruk,

Tapi,
bila diam itu sendri
disalah tafsir?

sungguh hanya Allah yang tahu,

tak marah,
cuma respect,
bagi peluang,

*****

Mungkin bila kita ni dah tak ada ,
baru Allah buka mata dia untuk kenal kita ni macam mana,
saat tu tak perlu menyesal,


sebab kita sayang dia
kita dah maafkan kita,
Kita tahu yang andai Allah tak izinkan
seseorang tu untuk faham seseorang yang lain,
orang tu takkan faham.

Mungkin Allah sengaja buat manusia tak faham kita,
agar nanti kita berbalik padaNya,
kerana Allah satu-satunya yang maha mengerti :')

***

You will never know me,
length of years of friendship,
doesn't mean you understand me,
you know how me.

stop judging,
it hurt,
deep hurt.

even I am keep silent,
when alone,
I am crying ,
but I know
HE see me,
HE be with me.


-270414- 3 years already. Moga bermanfaat. Moga Allah redha^^

  • Share:

You Might Also Like

8 comments

  1. Betul tu... Kadang diam lebih baik dari cakap melukakan orang lain.. Biar org nak kata sombong pun...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan kak, penilaian Allah tu lagi penting, cuma kena didik hati utk lagi sabar dengan manusia

      Delete
  2. diam itu lagi baik dari berkata2...

    ReplyDelete
  3. kalau x de ada yg bermanfaat baik diam je kan Yana...kurang tambah dosa kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan , bila cakap + emosi lain pulak jadinya kan nanti .

      Delete