kenapa mahal ?

By The KehalusanKelembutan - 20:43:00


Bismillahirahmanirahim




ni sekadar pendapat.
terbaca status kawan tadi.
senyum ,
dulu pun fikir macam tu.


kenapa mahal?
dulu masa mula-mula nak berjinak dengan tudung labuh , tudung bidang besar ni,
tertanya-tanya . 
Ya Allah kenapalah dia jual mahal sangat.
kadang-kadang nak beli pun hati berbelah bagi.

dulu pernah terdetik macam ni.
kalau dah jual mahal-mahal orang yang berminat pun jadi tak berminat nak pakai.

bukan masalah dengan tudung je baju muslimah punkan.

namun,
akhirnya saya sedar,
disebalik semua ni Allah nak menguji.
kan ujian Allah tu datang dalam macam -macam jenis.



Allah nak uji kita ni benar-benar buat tu kerana DIA tak,
percaya dengan DIA.
sanggup berkorban tak demi DIA.


sayangku,
sungguh syurga itu mahal,
mahal sangat.
kerana itu syarat untuk ke syurga itu
berat,
tapi jika hati mahu tiada istilah sukar kan.

Ujian tu,
berbahagialah.

 komen saya :


maaf saya tak sempurna, hanya mencari redha ilahi, hanya berkongsi rasa, saya pernah lalui situasi ini. 

  • Share:

You Might Also Like

0 comments