Road to 2019

By THE KEHALUSAN KELEMBUTAN - 22:29:00

Bismillahirahmanirahim,

Entry yang tertangguh, nak update semalam lepas tu stress tak jadi update. Hari seharian diluar. Jadinya malam nilah terjadinya entry ni.

Persediaan menghadapi 2019. Apa korang buat eh. Saya banyak terbaca pasal azam tahun baru. Ada yang bercerita tentang 2018.Kejayaan, suka, duka dan kebahagian penuh warna warni. Mungkin ia sebahagian dari muhasabah buat diri untuk lebih bersedia menghadapi tahun baru.

Tak kurang saya juga. Bila orang tanya apa azam tahun baru saya lebih suka jawab random saja. Azam tahun baru mungkin ia diantara diri sendiri dengan Tuhan saja. Ada yang berkongsi untuk mereka lebih bersemangat untuk  berusaha untuk mencapai sebab adanya sokongan dari orang sekeliling. Untuk saya, biasalah ia jadi rahsia pada diri saya sebab capai atau tidak sekurangnya kita berusaha. Dan kalau takdirnya berkata  azam itu belum lagi tertunai mungkin tanpa malu kita boleh repeat balik azam tu. Takdalah kot yang pandang rendah seperti kita langsung tidak berusaha ke arah azam itu. sekadar pendapat saja. 

Kami adik beradik ada buat ubahsuai perabot dibilik masing masing untuk menambah semangat agar semuanya kelihatan seperti baru. Saya sendiri dah create satu workstation yang lebih sejuk mata memandang. Untuk pandangan saya sajalah. Mungkin lebih tenang nak siapkan kerja, bila ada satu sudut istimewa untuk "me time".


Masing masing ada cara masing masing nak jemput. Apa pun moga kita tak sia sia kan peluang  yang Allah beri kali ni. InsyaAllah moga dipermudahkan apa jua azam, impian dan cita cita kalian untuk 2019. InsyaAllah jangan putus ada selagi ada daya upaya cuba dan terus cuba, yang penting jangan tinggal Allah dalam apa juga yang kita lakukan. Moga Allah redha jugak. Allahuma Ameen.

Ohya sebelum lupa, Terima kasih untuk Blogger Cikgu Etuza atas pemberian hadiah ini, moga murah rezeki cikgu sekeluarga.



Sampai Jumpa lagi.


  • Share:

You Might Also Like

10 comments

  1. Salam yana, alhamdulillah kembali aktif blogging. InsyaAllah akan tempuhi 2019 dengan lebih mukmin dari muslim taqlid.
    Semoga segalanya dipermudahkan untuk kita semua.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam , insyaAllah secara ak langsung komen komen sofie ni beri semangat untuk yana kembali .

      Delete
  2. Selamat menyambut tahun baru 2019, harap yang baik2 semua, impikan kejayaan yang membahagiakan. Doa yang baik di awal tahun.

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah tahniah dah sampai..syukur ya allah dah di terima

    ReplyDelete
  4. Semoga terus bersemangat buat kerja, dik. Work station dah cantik dah tu :)

    ReplyDelete
  5. Woww bila ada sudut ‘me time’ ni barulah time serabut leh lepak situ baru tenang jek..sis jM lak azam tahu ni nk deco2 rumah..jadikan rumah ku syurga ku hihihi..mcm yana ckp apa2 pun kita buat sentiasa i gat allah sentiasa ada bersama..dont forget allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. moga Allah permudahkan urusan SisJM, yana ada bilik sendiri jek sekarang so deco bila jelah mampu hehe

      Delete