Menjadi seperti saya.

By THE KEHALUSAN KELEMBUTAN - 22:23:00

Bismillahirahmnirahim.

Petang tadi ada tweet, insyaAllah akan ada dua-tiga entry lagi sebelum 2019 . InsyaAllah depends on mood. Hahaha. Saya tak harap apapun cukup lah kalau dalam beberapa yang singgah kat sini dapat manfaat syukur sangat dah.

Okey, hari tu dekat instagram personal saya, saya ada buat ask kat insta stories. Sebelum 2019, dan saya dapat satu reply;


Menjadi seperti saya. Kadang segan bila orang cakap kita baik, kita kuat tapi hakikatnya kita saja yang tahu kan. Ya sebab Allah baik sangat tutup semua kelemahan kita pada manusia.

Alhamdulillah ala kuli, even kawan baik kita sendiri takkan tahu kita ni "sakit", kalau kita tak tunjuk kan. Alhamdulillah apa yang saya dapat ni hasil dari ujian ujian lepas. Saya banyak cari hikmah bila Allah beri sesuatu yang saya rasa saya tak boleh nak hadap atau handle. Susah sebenarnya, sapa kan senang dia memang powerlah.

Ketahuilah saya ni banyak kurangnya, banyak lemahnya. Saya menangis, saya mengeluh jugak, saya pun hampir putus asa. Cuma saya tak cerita dan saya tak tunjuk, bukan sebab saya malu, bukan sebab nak tunjuk saya ni hebat. Cuma selagi kita boleh handle sendiri , cukuplah kita dan Allah saja yang tahu tentang apa yang kita lalui.

Sejujurnya, dulu saya mudah terkesan bila kawan saya sedih saya pun bersedih. Tapi sekarang saya bersedih jugak tapi saya akan cuba sedaya saya untuk tarik dia keluar dari rasa sedih tu. InsyaAllah sama sama kongsi aura postif tu. Kita bukanlah sentiasa positif tau, sebab kita manusia . Tapi bila kita dikelilingi dengan  orang yang positif. InsyaAllah jarang jarang je negetif datang sapa kita.
Betul tak?

Moga kita sama sama berusaha dan percaya pada diri kita yang kita mampu dengan pertolongan dari Allah. Aamiin.

Sampai jumpa lagi :)

  • Share:

You Might Also Like

8 comments

  1. Semoga apa impian allah kabulkan rancang dari awal..pasti boleh

    ReplyDelete
  2. semoga thn 2019 nanti akan membawa sinar bahagia kpd liyana. abam kie follows your blog, ok? TQ.

    ReplyDelete
  3. Percaya sepenuhnya pada apa yang Allah peruntukkan pada kita. Jaga hubungan dengan Allah, inshaa Allah, semuanya akan baik-baik sahaja. Take care, dik.

    ReplyDelete
  4. Betul tu kita akan mudah terpengaruh

    ReplyDelete