Kematian yang Menghidupkan.

By The KehalusanKelembutan - 08:58:00


Bismillahirahmanirahim. May Allah ease your day! Alhamdulillah. Senyum sikit , sebarkan mood ceria pagi-pagi ni. Artikel saya terbaru di [Tribute Ahmad Ammar: Bangkitlah wahai Jiwa Yang Terlena. ] di Blog Aku Islam




Saya rasa ramai dah yang terbaca, tengok video Almarhum Ahmad Ammar kan. Ini versi saya. Bagi saya kematian Ammar, dengan izin Allah telah menghidupkan jiwa-jiwa yang sedang lena.Mungkin saya antara jiwa yang lena tu, semangatnya akan terus mengalir. Seronoknya dunia ni, ibarat diulit mimpi. Pada mulanya hati tertanya-tanya siapa Ammar ni , apa yang dibuat.

Allahu. Selepas tahu , menitis air mata. Saya ni takde apapun, 21 tahun hidup macam sia-sia, okey betulkan matlamat hidup sekarang. Alhamdulillah , walaupun tahu tentang Ammar setelah Allah ambil dia kembali padaNYA, ada hikmahnya , sedar bahawa dunia ini hanya persinggahan bukan destinasi. Alhamdulillah.

Saya tanya Ammar, kenapa termenung. Dia kata hati dia dah terpaut pada bumi Syam (Syria), dia nak bantu Syria,sedih sangat tengok Syria mcm ni dan kalau Allah izinkan dia nak mati Syahid di Syria. Malam tu berhampiran hospital tersebut dua roket dijatuhkan menyebabkan hospital tersebut bergegar. Esok awal pagi saya tersedar dari tidur dan tengok Ammar baru sudah mandi. Pelik sebab air sgt sejuk! Saya tanya Ammar kenapa mandi awal2 pagi macam ni? Dia cakap Allah bagi ‘hadiah’ dlm mimpi dia. Subhanallah. Dan kerana itu rakan2nya di Turki sebut bahawa Ammar ini adalah syahid yg tertangguh kerana Allah dah pertemukan Ammar dengan bidadari dalam mimpinya di Syria. Allah tangguhkan kesyahidan dia bukan di Syria tetapi di Turki, bumi dimana Ammar menadah ilmu. Subhanallah. Ammar telah bertemu penciptaNya. Al-fatihah." -Syahrir Azfar.



“Setiap yang berjiwa, pasti akan merasakan mati.”(QS. AliImran :185)


Pengakhirannya begitu indah , aku? Allahu. teruskan melangkah wahai diri, dekati diriNya, Moga Allah redha.

Al-Fatihah.

  • Share:

You Might Also Like

0 comments