Thursday, 29 August 2013

Kita Punya 2 Pilihan


Bismillahirahmanirahim, 

Bila dah lama tak menaip, bila sekali menaip rasa nak selalu je menulis, ilham datang konon la kan.
Sebenarnya bila kita disakiti memang kita punya dua pilihan: untuk jadi pemaaf dan pendendam. Dalam proses melalui detik-detik kehidupan memang kita tak lepas dari menyakiti atau pun disalkiti oleh manusia. Sebab kita manusia , kerdil je takde apapa kuasa pun nak kawal semua benda. Apabila sedar diri tak sempurna why not kita belajar memaafkan, mudah tak mudah tapi kita kena belajar.

"Awak tak rasa apa yang saya rasa"
Okey memang saya tak rasa tapi saya pernah juga disakiti, awak tak pernah kan rasa apa yang saya rasa, mana awak tahu yang "rasa" awak tu lagi hebat dari saya. So didik hati okey. Tak mudah tak bererti tak BOLEH.


So pilihan ditangan anda.
Firman ALLAH swt maksudnya:
“Dan hendaklah mereka memaafkan dan berlapang dada. Apakah kamu tidak suka bahawa ALLAH mengampunimu? Dan ALLAH maha pengampun, Maha Penyayang” – Surah An Nuur: 22.

Dan jumpa video ni kat utube . let's watch sharing is caring ^^


Moga Allah Redha :)